НОВИНИТЕ 

Ударена от влак кола на пилон стряска джигитите на ЖП прелез

11 души са загинали при инциденти на жп прелези у нас през последните 3 години, съобщиха от Национална компания ,,Железопътна инфраструктура’“. Заради тази тревожна статистика от компанията предлагат редица мерки, сред които за първи път и експониране на ударен лек автомобил от влак.

Инсталацията се намира на един от най-натоварените прелези на обходното шосе на Враца по международен път Е-79. Само от началото на годината инцидентите на прелези са 13, с шестима ранени и двама загинали. Прелезът край Враца обаче е първенец в друга статистика – там автомобилите най-често удрят и чупят бариерите – 73 пъти при 273 случая за цялата страна. Една от причините е, че не се спазват ограниченията на скоростта и тировете дори се изпреварват на жп прелеза.

Смачканата от влак кола, поставена на пилони край прелеза, е достатъчно красноречив пример, че при такъв удар едва ли ще има оцелели. По повод 10-ото издание на Международния ден за безопасно преминаване на железопътните прелези, на прелеза при с. Бели извор, Враца, беше изложен автомобил, претърпял злополука при неправилно преминаване през железопътен прелез. От началото на 2018 г. умишлените повреди на бариерните греди при с. Бели извор са 23.

Но шофьорите са скептични за възпитателния ефект от ужасяващата гледка на огънати ламарини. „Младите от нищо не се стряскат, няма нужда от такива стряскащи неща, грозно е, в чужбина това нещо го няма“, каза Калин, шофьор, пред БНТ. „Всеки е длъжен да намали и да спазва правилата, тази кола никого няма да уплаши“, добави Стефан Бакърджиев. Шофьорите смятат, че на опасните прелези трябва да се монтират и видеокамери за регистриране на скоростта.

Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) е инвестирала 16 милиона лева за 4 години в съвременни автоматични прелезни устройства. Новите прелезни устройства са автоматизирани, като за разлика от ръчните бариери (спускани и вдигани от прелезопазач), те се задействат автоматично от преминаването на влака. Всички нови прелезни устройства са съоръжени с допълнителна трета бяла бавно мигаща светлина, която индикира, че устройството не е повредено и безопасно може да се премине. За контрол и превенция допълнително се монтират камери.

От всички железопътни прелези – общо 757 на брой, 519 са съоръжени с автоматични устройства, осигуряващи безопасно преминаване на влак през прелеза. На 306 устройства са инсталирани шосейни светофари с трета бяла бавно мигаща светлина. За периода 2018-2020 г. отново са предвидени 8 000 000 лв. за съоръжаване на 22 прелеза с нови автоматични прелезни устройства.

Споделете или харесайте в социалните мрежи:

ДРУГИ ПУБЛИКАЦИИ