ЗДРАВЕТО 

Две седмици растителен режим засилва метаболизма

Две-три седмици преминаване изцяло на растителни храни ускорява обмяна на веществата, а клетките и тъканите се изчистват от токсините, като по този начин човек се чувства тонизиран.

Ако нямате метаболитен проблем или инсулинова резистентност с този начин на хранене за известно време може да свалите до 5 кг. Този сравнително лесен, здравословен и краткосрочен режим на хранене препоръчват диетолозите за бързо и безвредно отслабване преди морето. Важно е обаче, по време на растителния хранителен режим да не се употребяват тестени изделия, както и десертите и закуските, приготвени дори под кремообразна форма от зърнени култури. Това означа, че се изключват така любимото на мнозина ашуре и вкусната овесена каша и мюсли. По време на растителния режим не се препоръчват и сухите плодове, тъй като те съдържат по-висока концентрация от пресните. Ядките трябва да се консумират предимно в суровото състояние, а ако са печени, да са без сол. Дневният прием е ограничен, като за цялата седмица той не бива да надвишава една средно голяма шепа.

Растителните храни са богати на витамини, минерали, антиоксиданти и фибри. Не винаги веществата, които се съдържат в растителните храни, са с хранително значение, но въпреки това са полезни. Такива са антиоксидантите, които не са минерали и витамини, но имат мощно подкрепящо, засилващо имунната защита на организма действие, тоест намаляват сърдечносъдовия риск и канцерогенезата. Силни антиоксиданти са доматите, червените чушки и тъмното грозде.

Сезонът е изключително подходящ за започване на растителен здравословен режим на хранене. Освен това, докато го правите, ще подсилите имунната си система за есента и зимата, тъй като витамините C, Е и А има мощни имуностимулатори. Същият ефект можете да постигнете и с варена или печена тиква, но за нея ще трябва почакате до есента.

Същевременно, краткотрайният растителен режим не само биотонизира, но и намалява нивата на холестерола и на кръвната захар. Освен това той регулира високото кръвното налягане. Ефектът му е много по-добър, ако бъде съчетан с по-голяма двигателна активност, казва водещият специалист по хранене и диететите, и университетски преподавател проф. Донка Байкова и подчертава, че това е един от здравословните начини на хранене, който не изтощава организма, а го прави по-здрав и устойчив на вируси, каквито изобилстват и през лятото. Чрез антистрес условия и нискокалориийна храна със сигурност, освен пречистване ще допринесем и до намаляване на телесната маса – до отслабване, убедена е още проф. Байкова.

За ударно пречистване на организма и подобряване на перисталтиката на червата се препоръчва т. нар. черешовата диета. На пръв поглед тя изглежда стряскаща, но особеността в нея е, че този плод засища, защото има повече целулоза и въглехидрати. Освен това, той е богат на калий и други минерали, които имат диуретично действие и алкализират.

Тези, които страдат от гастроентероколит и не могат да ядат череши, могат да заменят плода с фреш. Така рискът от раздразване ще се избегне, а ще се възползват от цялата палитра витамини, ензими и антиоксиданти, които сокът съдържа.

За два – три дни ще се отървете с 1-2 излишни килограма. На ден се полага килограм и половина плод, който се разделя на 5 порции по 300 грама.

След тези 3 дни диетата може да се разнообрази – включват се и други храни – млечни храни, риба, бобови, киноа, просо, булгур, кафяв ориз. Като черешите заместват едно или 2 хранения – тогава може да се позволим да останем на диета и за по-дълъг период, съветва проф. Байкова.

Споделете или харесайте в социалните мрежи:

ДРУГИ ПУБЛИКАЦИИ