ТЕМА 

Пощите стават митница за пратки извън ЕС

С две ходения до пощата ще може да получаваме пратката си от САЩ, Китай и други страни извън Европейския съюз. „Български пощи“ и Агенция „Митници“ реализират проект за преместване на митническата обработка на пратките в една точка.

Трудната и мудна процедура за освобождаване на пратки от митниците от електронни магазини от трети страни се улеснява за клиентите на пощите. По закона за митниците международните пощенски пратки извън ЕС, съдържащи предмети и стоки, подлежат на митнически контрол и митническо оформяне.

Големият брой на колети от Китай и други страни е довело до опростяване на процедурата в пощите съвместно с митниците, заяви в интервю за в. „Монитор“ изп. директор на „Български пощи“ Деян Дънешки.

Държавното дружество им 19 пощенски станции към митниците в страната, основно в големите градове. Всеки получател на пощенска пратка има право сам да се представлява или да упълномощи пощите да го представляват пред митническите органи, за да я освободи. Това ще става с две ходения до клона – един път за попълване, а вторият път за получаване на пратката. „Има митница в Благоевград, но в селото на 50 км няма митница. Той трябва да дойде от това село в Благоевград да обработят пратката, ако ние я обработим, той ще си отиде направо в пощата в селото и ще си я вземе там, на място“, коментира Дънешки.

Услугата се извършва от пощите срещу 12 лева, но не включва митото на пратката. За подобряване на услугата в пощите изграждат хъб в разменно-сортировъчния център за митническо представителство, за да изпълняват митнически оформени международни пратки в кратък срок.

Пощите предлагат от скоро и възможност за сключване и плащане на вноски по задължителната за автомобилистите застраховка „Гражданска отговорност“. Но се предлагат услугите на само един застраховател. От пощите предвиждат да станат застрахователен брокер, за да разширят предлаганите полици на клиентите си.

„В момента разглеждаме тази възможност, подготвяме документи за кандидатстване, но все още сме на етап, който изчистваме концепцията“, коментира Дънешки. По думите това е свързано с хората, които ще предлагат тази услуга. „Брокерството изисква хора, които са фокусирани върху застраховките. При нас сегментът от услуги е много голям. Не мога да очаквам от моите служители по места да са корифеи в застраховането, което също създава малък проблем при брокерството“, смята шефът на държавното дружество.

ДРУГИ ПУБЛИКАЦИИ

Leave a Comment