ЗДРАВЕТО 

Промяната в хранителния режим помага при депресия

Депресията е разстройство на психиката, което може да се случи на всеки. Много хора не са достатъчно информирани за него и смятат, че то може да отмине след няколко дни, но не е така. Отчаянието, тъгата, липсата на концентрация, по-честото избухване в плач и чувството за безнадеждност, могат да преследват човек с месеци, дори с години.

Няколко независими американски проучвания показват, че има връзка между храненето и депресивното състояние. Захарта, кафето, алкохолът, сладкиши, бургери, паста, пица и други вредни храни могат само да засилят проблема. Добрата новина е, че няколко промени в това, което консумираме всеки ден, карат човек да се чувства по-добре и да мисли в положителна насока – нещо, което е много важно за хората, които имат депресия. Затова лекарите препоръчват здравословен режим, богат на плодове, зеленолистни зеленчуци и риба.

Ето кои храни да включите в менюто си, за да имате добро психично здраве и да държите депресията настрани:

1. Полезни за мозъка мазнини

Голяма част от мозъчното вещество е изградено от мазнини, предимно омега-3 мастни киселини. Те се смятат за силен антиоксидант, който подобрява настроението, паметта и концентрацията. А именно при депресия човек е с липса на тонус, забравя и няма желание за нищо.

Около 60 процента от мозъчното вещество се състои от мазнини, основно омега-3 мастни киселини. Смята се, че въпросните мастни киселини подобряват концентрацията, запаметяването и настроението.

Зехтинът и авокадото са богат източник на мононенаситени мастни киселини, които също насърчават психичното здраве.

2. Зеленолистни зеленчуци

Колкото по-натурални са, тоест не са пръскани с определени химикали, толкова по-добре. Спанак, броколи, кейл, зелен фасул, маруля, са зеленчуците, в които има много полезни вещества. В тях има голямо количество фолиева киселина и витамини от групата В. А пониженото им количество в организма води до понижено настроение и депресивни мисли.

3. Семена

Когато ги включите в хранителния си режим, вие не само ще подобрите психичното си състояние, но и ще сте по-енергични. В семената като чия и ленено семе има омега-3 мастни киселини. От друга страна тези на тиквата също са богати на полезни мазнини, витамини и минерали.

4. Месо

Месото от риба треска, сьомга и други мазни риби, пуешкото и пилешкото са източник на ценни протеини, които балансират нивото на кръвната захар и подобряват състоянието на мозъка.

5. Банани

Във вкусния тропически плод има 22% от количеството витамин В6, което трябва да приемем за деня. Той е предпоставка за по-добро психично здраве, защото подобрява производството на серотонин – един от хормоните на щастието.

Споделете или харесайте в социалните мрежи:

ДРУГИ ПУБЛИКАЦИИ