ЗДРАВЕТО 

Бобови храни и говежди черен дроб помагат при малокръвие

Когато човек страда от анемия или малокръвие, трябва да си създаде пълноценно и здравословно меню, но освен това и да се насити с желязо, за да се образува нужното ниво на хемоглобин. Такива важни източници на желязо са определени храни като говежди черен дроб, леща, всички бобови храни, сушени бели гъби, кълнове, пшеница, праскови, домати, зелени подправки.

В по-малко количество се съдържа в говеждото месо, яйцата, ръжта, овесените ядки, бадема, фурмите, маслините, стафидите, сливите, орехите, дините.

Ето защо всички тези храни трябва да бъдат неразделна част от вашето ежедневно меню. По този начин си набавяте важния елемент. Освен желязо обаче в кръвотворенето вземат участие и такива микроелементи като мед, цинк, манган и кобалт. А тези микроелементи се съдържат в храните и плодовете като вишни, фъстъци, царевица, елда, черен дроб, грах, кайсии, зърнени растения, пише Здраве.то.

Изключително голямо количество манган може да се намери в пшеничните и оризовите кълнове, а по-малко – в бобовите, зеленчуците и плодовете.

Много мед се съдържа в месото от домашни птици и кози, по-малко – в говеждия и свинския черен дроб, в яйцата, в не мазната риба, орехите, гъбите, картофите, говеждото, свинското и овчето месо.

Съставете си хармоничен хранителен план, който да съдържа всички тези храни, и ще видите как ще се почувствате значително по-добре.

Споделете или харесайте в социалните мрежи:

ДРУГИ ПУБЛИКАЦИИ