ШАРЕН СВЯТ 

Защо дебелеем, когато имаме сериозна връзка?

Още от бабите ни идва поуката и съвета, че пътят към сърцето на един мъж минава през стомаха му. И следвайки тази повеля, често не само не се грижим за фигурата на партньора, но и ние трупаме излишни килограми.

Защо когато имаме сериозна връзка стрелката на кантара най-често върви нагоре и какво да направим? Ето отговора на руския психолог Вячеслав Захаров, който разглежда четири от най-типичните ситуации в живота.

Ситуация 1: Тя е хипер активна

Всяка връзка е в пика на силата си през първите една-две години. И двамата са млади, свободни и все още без деца. За да демонстрира загрижеността си за любимия, всяка сутрин партньорът (в зависимост кой готви, но все пак в повечето случаи това е жената) изненадва с нова закуска. Вечер пък е време за оригинални вечери, все пак има достатъчно сайтове с рецепти.

Какво да направите:

1. Опитайте се да разберете дали подобни кулинарни изненади са му приятни. Обърнете внимание на външния му вид, качеството на съня.

2. Ако все още искате да готвите (може би готвенето е вашето призвание), обърнете внимание на това, което той яде през деня. Всъщност – какво обича изобщо. Може пък да не обича обилните вечери.

„Желанието да нахраниш може да бъде най-лесният начин да се погрижиш за любимия. Често се превръща като знак на нежност, внимание. Ето защо единият от партньорите разработва схемата „Обичам те, храня те“. Друга популярна проекция е „Аз правя за другия това, което искам да направи за мен“. Също така може да се окаже, че по този начин жената иска да докаже на себе си, че има стойност и е важна част от живота на другия.

Ситуация 2: Те просто обичат да ядат

Отстрани изглежда, че двигателят на отношенията на двойката се зарежда с разговори около готвенето и яденето. Храната за тях е култ и емоционален начин за общуване. А тези излишни килограми? Ами имат ли значение, след като сме се намерили?

Какво да направите:

1. Поставете си цели. Ако в колоната „Любов“ можете да поставите отметка, тогава намерете към какво друго да се стремите. Например, да се погрижите за здравето си, да намерите интересен начин да се откъсвате от ежедневието и да планирате отдих.

2. Започнете със себе си. За жените това е особено важно – да не убеждават за промяна, а да дадат личен пример. „Промените в една жена стават отличен стимул за промени и при нейния любим“, отбелязва Вячеслав Захаров. – Освен това най-често жената е отговорна за покупките на продукти и тяхното готвене. Ако в общата диета, здравословните ястия заменят познатите полуготови продукти, мъжът няма да има особен избор и ще се присъедини към правилното меню“.

3. Опитайте заедно да преодолеете съвместните лоши навици. Например, едновременно откажете еклерите с крем. Този метод е ефективен и при отказване на вредни навици като пушенето. В група е по-лесно да се стремите към всяка цел, включително загуба на тегло. Но не само под формата на състезания, а и като се подкрепяте един друг. Не всеки може да започне нов живот от понеделник. Проблемът е, че не е необходима мотивация за едно конкретно действие, а за дълги промени и пренебрегване на ежедневните радости, които не само развалят фигурата, но също така оказват отрицателно въздействие върху цялостното здраве.

4. Създайте дневник за хранене. Дневникът е истинска илюстрация на вашите хранителни навици. Това ще помогне да се оцени качеството и количеството на консумираната храна на ден. „Ако го поддържате за дълго време, ще видите с кои храни преяждате или кои вредни обичате най-много“, отбелязва Захаров.

5. Намерете индивидуално решение. След като анализирате данните от дневника, опитайте се да коригирате поне един или два проблема. „Да приемем, че пиете малко вода и често преяждате, защото тялото може да обърка чувството на жажда и глад“, казва експертът. – Значи трябва да следвате режима на пиене. Или, например, не ядете на закуска, но пък похапвате обилно на вечеря. Решението е за по-равномерно разпределение на общото количество консумирана храна през деня, за да не изпитате глад и да не чакате вечерята с нетърпение“.

Ситуация 3: Тя го храни, за да не се вглеждат в него

Да, има и такива ситуации в живота. Когато двамата са се запознали е имало завистливи подхвърляния от приятелки – „Какво хубаво момче!“. След няколко години красотата е изместена от наднорменото тегло и следите от всякаква атрактивност са заличени. Но любимата му дори се радва, защото няма поводи за ревност!

Какво да направите:

1. Започнете да работите върху взаимоотношенията. Разговаряйте и съвместно анализирайте от какво сте недоволни, какви неизпълнени желания имате.

2. Да осъзнаете, че имате работа с ниското си самочувствие. „Дори да имаме отношения от дълго време, една жена понякога не вярва, че тя може да бъде достойна за любов. Безкористната любов се заражда в детството и ако тя е липсвала тогава – живеем с една несигурност и в отношенията. Постоянното очакване, че мъжът ви ще ви напусне, и желанието да го контролирате във всичко, включително и чрез храната, е заложено именно от тази несигурност“, твърди Захаров.

3. Опитайте да работите над самочувствието си – да го повишите, но не за сметка на партньора. Необходимо е да отделите повече време за любимите ви неща, хобита и да разширите кръга от контакти и перспективи. Малко да отделите своя „свят“ от семейния. „Самочувствието се засилва от завръщането на чувството за самодостатъчност. Трябва ясно да осъзнаете, че светът няма да се срине, ако вашият любим не е с вас“, отбелязва психологът.

Ситуация 4: Те малко се виждат, което прави закуските и вечерите дълги

Те са млади и много се обичат. Имат много общи интереси, вижданията им съвпадат в много отношения. Изглежда няма никакъв недостатък в тяхната връзка. С изключение на едно – прекарват по-голяма част от времето си в работа. В резултат на това цялата комуникация се осъществява предимно на закуска и вечеря.

Какво да направите:

1. Да закусвате заедно е чудесно. Всеки знае, че денят трябва да започне със закуска, но не всеки знае каква трябва да бъде тя, за да даде енергия на тялото за страхотен старт на деня. Например, много хора свързват закуската с въглехидрати – овесена каша, сандвич, палачинки, плодово кисело мляко, зърнени храни с мляко. Такива закуски бързо увеличават кръвната захар, чувствате възход, но буквално един час по-късно, когато захарта падне, настава отново глад. Ето защо е важно да започнете деня си с протеинова закуска, а което е още по-важно – можете да я приготвите заедно за няколко минути – омлет, извара с плодове. И спестеното време може да бъде изразходвано отново заедно, но не на масата, а на сутрешен джогинг.

2. Потърсете други начини за споделяне на свободното време, не само с храна. „Започнете храненето у дома и продължете вечерта със съвместна разходка“, съветва Вячеслав Захаров. Като цяло, ако се замислите има много възможности – отидете на кино, вижте се с приятели, разходете се, вечеряйте в ресторант.

3. Направете „психологическо почистване“ в главата и ежедневието си. „Много процеси в нашия живот, включително храненето, достигат до автоматизация и това е лошо“, казва експертът. Опитайте се да слушате чувствата си. И може да установите, че изобщо не искате да вечеряте, а истинското ви желание е да разговаряте, увити в топло одеяло. Или пък секс.

И накрая, основното правило на хармоничните отношения за една двойка. Не забравяйте, че след като срещнете своята половинка, вие не преставате да съществувате като отделни личности. Така че не забравяйте за себе си. Потърсете всеки ден източници на вдъхновение, усъвършенствайте се, живейте ярко и интересно – така ще заразите и вашия партньор. Тогава и връзката, и тялото ще бъдат силни и здрави.

Споделете или харесайте в социалните мрежи:

ДРУГИ ПУБЛИКАЦИИ

Leave a Comment