ЗДРАВЕТО 

Никулден иде: Защо да ядем по-често риба?

Рибата е една от най-полезните храни, която трябва да присъства в менюто ни поне два пъти седмично. Но дали заради специфичния аромат, костите или начина, по който се отглеждат някои видове, тя не е от най-предпочитаните за обяд или вечеря.

Наближава Никулден. По информация на Националната асоциация на рибопроизводителите в България, цитирана от Dnes.bg, българите консумират най-малко риба и рибни продукти в Европейския съюз. До някаква степен тази тенденция се дължи не само на вкусовите предпочитания, а и на съотношението цена – качество.

В рибата има важни хранителни вещества като протеини, витамин D, калций, желязо, цинк, йод, магнезий и калий. Някои видове са голям източник на омега-3 мастни киселини. Те подобряват когнитивните функции на мозъка, регулират съня, помагат при автоимунни заболявания.

Редовното похапване на риба намалява риска от някои заболявания. Според проучване в САЩ, по-честото ядене на риба повишава качеството на съня. Това се дължи на витамин D, чийто недостиг в тялото причинява безсъние.

Споделете или харесайте в социалните мрежи:

ДРУГИ ПУБЛИКАЦИИ

Leave a Comment