АВТО-МОТО 

Гуми за бъдещите автономни и състезателни автомобили от Hankook

Всяка година, се представят редица концепции, които показват, какво може да е бъдещето на автомобилната гума, осигуряваща сцепление с пътя. Тези две концепции от Hankook, бяха представени на автомобилното изложение в Есен (Essen Motor Show), като се фокусират върху комфорта при автономните превозни средства и сцеплението при състезателните автомобили.

„Този проект е част от усилията ни да намерим творчески и ефикасни решения за придвижване е бъдеще”, каза Клаус Краузе, ръководител на Европейския център за изследвания и развитие на Hankook. Плод на тези усилия са нестандартните концепции Hexonic и Aeroflow.

Hexonic е разработен за автономните автомобили, с цел да осигури комфорт на пътниците, които не се нуждаят от обратна връзка или усещане за пътя. Грайферът на Hexonic протектор е съставен от шестоъгълни модули, които изглежда са способни да се разделят, създавайки канали за отвеждане на водата. Средата на всеки шестоъгълник, има формата на буквата Y, която може да изпъкне, за да добави допълнително сцепление.

Hankook казва, че Hexonic разполага със седем сензора, с които чете, анализира и реагира на пътя в реално време, като взима предвид сцеплението, температурата и повърхността на пътя.

Другата концепция, наречена Aeroflow е гума насочена към моторните спортове, осигуряваща максимално притискане. Aeroflow е по-широка с дебел гладък протектор, който може да се разделя в средата, правейки гумата още по-широка, позволявайки й да улавя насрещния въздух в подобната на турбина джанта, за която Hankook казва, че може да бъде „използвана за генериране на допълнителна притискателна сила, ако е необходимо”. Не е ясно, как точно това работи, но компанията е предоставила снимки на вътрешността на джантата.

Аеродинамиката в моторните спортове може да изглежда странно и да представлява комбинация от всички части на автомобила, които работейки съвместно, да оптимизират използването на въздушния поток посредством различни показатели за производителността. За да изпълни целта си, тази концепция би работила само с автомобил, създаден да има полза от нея. Разбира се, Hankook е предоставил снимки и на автомобила, с дизайн за тези гуми. Вероятно, Aeroflow ще предоставя повече натиск и по-малко ротационни сили, при някои аеродинамични каросерии.

Цялата идея да се добави натиск е, за да се добави сцепление, което при наличие на достатъчно място за поставянето на хубави, широки стандартни гуми, е възможно да бъде по-голямо.

Споделете или харесайте в социалните мрежи:

ДРУГИ ПУБЛИКАЦИИ

Leave a Comment