АВТО-МОТО 

SEAT се завръща в Китай през задния вход със SOL

Испанската марка на VW – SEAT, ще се върне в Китай след неуспешния си първи опит да се наложи на местния пазар през задния вход. Това ще стане с новата марка за електрически автомобили на германския гигант – Sol. Операцията е възможна, след като се разбра, че испанците имат водеща роля в развитието на първия сериен модел на Sol – електрическият кросоувър E20X, който през миналия месец дебютира на салона в Пекин на етап концептуален модел.

Серийната версия на E20X трябва да излезе на китайския пазар през втората половина на годината, като ще е първият модел на Sol – съвместно предприятие на VW и местния партньор на германците JAC. Всъщност, Sol E20X е базиран на кросоувъра на JAC S7.

„SEAT подкрепя много сериозно развитието на целия проект Sol и E20X – обясни шефът на VW Group Китай – Йохем Хайцман. – Ако се вгледате по внимателно в дизайна на концепта, ще видите, че в него има много гени от SEAT.”

Хайцман потвърди, че предстои лансирането на още модели с марката Sol, но не пожела да даде повече подробности. Sol E20X все още няма цена за местния пазар, като се очаква пробегът му с едно зареждане да е над 300 километра, но според европейския NEDC цикъл, по който колите постигат по-голям пробег от реалния.

Интересното е, че първоначално идеята е била SEAT да е марката на VW Group за китайския пазар. Но компанията не е получила разрешение за това, тъй като местната власт е настояла да бъде лансиран нов местен бранд. И затова се стигна до Sol, което има звучене, подобно на испанската сума за слънце.

„За нас това е непряк начин да влезем на китайския пазар”, коментира шефът на SEAT Лука ди Мео на салона в Пекин.

Друга марка на VW – чешката Skoda, продава автомобили, сглобени в Китай от 2005 г. насам. Оттогава насам Китай е най-големият пазар на Skoda. SEAT пробва да навлезе на местния пазар през първата половина на това десетилетие с автомобили, внесени от Испания, но през 2015 година марката окончателно се изтегли от пазара.

ДРУГИ ПУБЛИКАЦИИ