ЗДРАВЕТО 

30 подскока стопират остеопорозата

Повече от 1 на 4 жени над 65 г. в САЩ е диагностицирана с остеопороза. За България статистиката е доста разтеглива през годините – от 380 хил. през 750 хил. до 820 хил., като обикновено в това число са включени и страдащите от остеопения (заболяване, което се характеризира със загуба на костна плътност и предшества остеопорозата). Истината е, че официална статистика у нас не се води, няма и епидемиологични изследвания. Смята се, че в България всяка трета жена и всеки пети мъж над 50 г. страда от чупливи кости.

Британски учени препоръчаха да скачаме по шест минути седмично за здрави кости. Според тяхното изследване само 30 подскока три пъти седмично могат да предотвратят остеопорозата. Това укрепва достатъчно мускулите, за да предотврати изтъняването на костите, което настъпва с годините. Д-р Галин Монтгомъри от университета на Манчестър е тествал упражнението с 14 жени на по 50 години. Тези движения са наистина лесни и могат спокойно да се правят вкъщи. Често ходенето не е достатъчно за здрави кости.

Най-голяма полза според данните от проучването е имало от упражненията, при които се скача от полуклекнало положение, като ръцете се повдигат нагоре, и при скачане от височина 20 см. Изследователите не са измервали плътността на костите, но натоварването при стъпването на земята е било значително. Като се комбинира с напрежението на мускулите, измервано с електроди, то е достатъчно за укрепване на костите. Според д-р Монтгомъри ефектът от подскоците е равен на увеличаване на костната плътност с 2 процента годишно.

Споделете или харесайте в социалните мрежи:

ДРУГИ ПУБЛИКАЦИИ