АВТО-МОТО ТЕМА 

Белгиец се жали от застрахователи заради десеторна гражданска

Белгийски гражданин се жали от застрахователи в Комисията за защита от дискриминация (КЗД), защото са му поискали многократно по-висока цена на гражданската отговорност, независимо че е със статут на постоянно пребиваващ в България. Един от застрахователите дори му е предложил 4174,61 лева. Това съобщи говорителят на комисията Любомил Панев.

При опита си чрез брокер да сключи застраховка „Гражданска отговорност“, получил от едното дружество оферта от 1604,10 лв., като при същия застраховател за същия автомобил предишната едногодишна застраховка била с цена 249,70 лева. Обяснението на застрахователя според жалбоподателя за шесткратното увеличение е лаконично и нелогично – чуждестранно лице и нелоялен клиент в системата. От другото дружество първо отказват да сключат застраховката заради това, че насреща си имат чужд гражданин. После като „единствен вариант“ предлагат цена от 4174,61 лева.

Паралелно с това жалбоподателят търси оферти от други застрахователи и получава предложения с цени от 447,55 и 304,65 лева, избира втората. Той твърди, че се чувства дискриминиран по признак гражданство и заявява, че като постоянно пребиваващ в страната ни чужденец има всичките права и задължения, с изключения на тези, за които се изисква гражданство. Като притежател на кола с регистрация в България, той е задължен да сключи застраховка „Гражданска отговорност“, която с „по-неблагоприятни, нелогични и неизпълними условия“ на практика му е отказана от застрахователите. По неговата преписка ще заседава днес трети състав на Комисията за защита от дискриминация.

Пак днес ще е заседанието и по преписка на Н.М. от столицата, който се чувства дискриминиран, защото надписите за чекиране на летище София са на английски и френски. Жалбоподателят твърди, че това напълно ограничава гражданите още повече че тези езици не са официални в България и не се разбират от мнозинството българи. Освен това той посочва, че автоматите за самостоятелно чекиране на чуждестранна авиокомпания не работят на български.

Жалбоподателят твърди, че наличието само на чуждоезични автомати на летище София е дискриминация. Посочва, че всички субекти, които предоставят стоки и услуги на БГ граждани на територията на Република България, следва да гарантират, че тези стоки и услуги се предоставят на официалния език в държавата. В отговора от страна на ответника е посочено, че софтуерът на автоматите за самостоятелна регистрация се превежда и предоставя от съответните авиокомпании по тяхна преценка и „Летище София“ ЕАД няма права за тяхната поддръжка и управление, като единствено предоставя площта в терминалните сгради.

Лишен от свобода австралийски гражданин, който излежава присъда в наш затвор, пък се жали, че спрямо него е налице дискриминация при преминаването на лишените от свобода чужди граждани от общ към лек режим на изтърпяване на наказанието. Според него българските граждани са третирани доста по-благоприятно в това отношение. Той сочи определен период от време, през който в дадено затворническо общежитие от отворен тип около 75 български граждани са преминали на лек режим, като пак там за същия период няма нито един гражданин чужденец, с когото това да се е случило. КЗД ще разгледа неговата преписка на 20 март.

Споделете или харесайте в социалните мрежи:

ДРУГИ ПУБЛИКАЦИИ