ЗДРАВЕТО 

Фъстъците са отличен източник на растителни протеини

Ядките се предлагат под много форми, включително печени, солени, покрити с шоколад и др. Отделните видове имат различни хранителни профили и ползи за здравето.

Заедно със здравословния им хранителен профил, фъстъците например са богата на калории храна, така че те са най-здравословни, когато се използват умерено.

Хранителният профил на фъстъците и техните ползи за здравето представя сайтът medicalnewstoday.com.

Хранителен разпад

Фъстъците са особено добър източник на здравословни мазнини, протеини и фибри. Също така, съдържат много калий, фосфор, магнезий и витамини от група В. Въпреки че са с много калории, фъстъците са богати на хранителни вещества и имат ниско съдържание на въглехидрати.

Според Министерството на земеделието на САЩ 100 г сурови фъстъци съдържат 567 калории. Разнообразието от здравословни мазнини, протеини и фибри, съдържащи се във фъстъците, означава, че те осигуряват хранителни ползи за здравето на човека. Това прави фъстъците здравословна, лека закуска в сравнение с бисквити и други прости въглехидратни храни. По-долу ще обсъдим ползите от основните хранителни вещества във фъстъците.

Протеин

Фъстъците са отличен източник на растителни протеини, предлагащи 25,8 г на 100 г фъстъци, или около половината от дневните нужди на човек. Препоръчителната дневна доза за протеини при възрастни е 46 г за жени и 56 г за мъже. Протеинът е от съществено значение за изграждането и възстановяването на клетките на тялото. Количеството протеин, от което човек се нуждае, варира в зависимост от възрастта и нивото на активност.

Здравословни мазнини

Мастните киселини са съществена част от всяка диета. Повечето от мазнините във фъстъците са мононенаситени и полиненаситени мастни киселини, които са здравословни. Според Американската асоциация на сърцето консумацията на мононенаситени и полиненаситени мазнини, вместо наситени и трансмазнини, може да подобри нивата на холестерола в кръвта. Това от своя страна намалява риска от сърдечни заболявания и инсулт. Има и малко количество наситени мазнини във фъстъците. Наситените мазнини са по-малко здравословни от ненаситените или полиненаситените. Лекарите свързват приема на твърде много наситени мазнини с възникването на сърдечносъдови заболявания. Като следствие, най-добре е да се ядат фъстъци в умерени количества, за да има оптимални ползи за здравето.

Диетични фибри

Ядките са добър източник на диетични фибри. Те съдържат 8,5 г на 100 г, което е около една четвърт от препоръчаната доза за мъжете и една трета от това количество за жените. Настоящите правила за хранене препоръчват на възрастните да получават следните количества фибри на ден:

• 34 г за мъже, 28 г за жени. Фибрите са здравословно за сърцето хранително вещество. Консумирането на храни, богати на фибри, подобрява нивата на холестерола в кръвта и намалява риска от сърдечни заболявания, инсулт, затлъстяване и диабет тип 2.

Кои видове фъстъци са най-здравословни?

Суровите фъстъци са най-здравословни. Фъстъченото масло е чудесен избор, предлагащ здравословен хранителен профил и редица ползи за здравето. Консумирането на тези видове ядки с добавена сол трябва да е умерено, приемът на твърде много натрий е свързан с появата на високо кръвно налягане и сърдечни заболявания.

Американската хранителна агенция препоръчва идеална норма от 1500 мг натрий на ден и не повече от 2300 мг – еквивалентно на 1 чаена лъжичка сол – особено за хора с високо кръвно налягане.

Когато е възможно, изберете сурови фъстъци с прикрепена “кожа”. Фъстъчените “кожи” съдържат антиоксиданти. Антиоксидантите помагат за предпазването на клетките на организма от увреждане от свободни радикали. В основните ястия фъстъците са чудесно допълнение към салатите.

Споделете или харесайте в социалните мрежи:

ДРУГИ ПУБЛИКАЦИИ