4 храни, от които да се откажете, ако искате да отслабнете

 

Опитвайки се да се разделим с няколко излишни килограма, често правим бягство от здравословната диета, хапвайки от любимите ни, но не и полезни храни. Дори и да намалите техния прием, това ще забави постигането на желаните резултати.

От кои 4 вида храни е добре да се откажете, когато искате да отслабнете, но и за да бъдете по-здрави?

Храни, които съдържат глутен

Глутеновите храни могат да предизвикват възпалителни реакции в червата. Глутенът е протеин, открит в пшеница, ръжта, овеса и много преработени храни. Това е стабилизатор и сгъстяващ агент (добавя се в много храни), който придава мека и гъста текстура на брашното. Тези протеини в глутена могат да навредят на имунната ви система и често дори не обръщаме внимание на това, което тялото ни подсказва чрез проявата на различни неразположения.

Чувствителността към глутена може да наруши храносмилането ви и да увеличи риска от трупане на излишни килограми. Глутенът може да причини възпалителни реакции в организма и да предизвика автоимунни състояния, като астма, алергии, проблеми с щитовидната жлеза, артрит и лупус.

Глутеносъдържащите зърна също съдържат лектини и фитати, които могат да доведат до инсулинова резистентност и повишаване на кръвната ви захар, което затруднява изгарянето на мазнините. Ето защо избягвайте пакетирани и преработени храни, овесени ядки, а обикновените брашна може да замените с оризово, бадемово, картофено, царевично.

Соеви храни

Ако се опитвате да загубите излишно тегло, изключете от менюто си соевите храни. Смята се, че консумацията им може да повлияе върху баланса на хормоните и функцията на щитовидната жлеза. Също така, те са твърде преработени и генетично модифицирани.

Соята е богата на фитати, които блокират абсорбирането на основни минерали като калций, магнезий, мед, желязо и цинк. Също така е пълна с трипсинови инхибитори, които могат да повлияят на протеиновото храносмилане и да причинят панкреатични разстройства. Това е лоша новина за здравето на костите и може да увеличи нуждата на тялото от витамин D.

Естроген – подобните съединения в соевите продукти, могат да стимулират мастните клетки да растат и да се увеличават, причинявайки на тялото да произвежда повече мастна тъкан.

Преработени храни

Почти 90% от това, което всеки ден хапваме, е обработена храна. Бързи закуски, колбаси, бургери, картофки, чипсове и т.н. Обикновено тези храни съдържат много сол, нездравословни мазнини, захари, соя, глутен, изкуствени консерванти и оцветители, които крият риск не само за вашата фигура, но за цялостното ви здраве.

Дори и всеки ден да спортувате, ако не изключите от менюто си преработените храни, шансът да редуцирате излишните килограми се намалява значително.

Захар и изкуствени подсладители (фруктоза, царевичен сироп и други)

Захарта и изкуствените подсладители предизвикват повишаване на нивата на кръвната захар, което предизвиква покачване на инсулина, забавяне на метаболизма и трупане на излишно тегло.

Консумацията на захар, подсладени напитки, сладкиши и т.н., може да бъде ключов фактор за затлъстяване, пише Аз-жената.

Заедно с изкуствените подсладители, могат да причинят така наречената калорична дисрегулация, при която тялото ви губи способността да съотнася степента на сладостта на храната с броя на калориите, които съдържа, като по този начин вие приемате по-голямо количество храна.

Също така големите количества захар предизвикват синтеза на хормони на стреса, които причиняват наддаване на тегло.

Вашият коментар