in

Ива Лазарова: Медийната кампания на изборите през април беше рекордно скъпа

За предишните редовни избори за Народно събрание, на 4 април, медийната кампания беше рекордно скъпа по отношение на субектите в нея. Това каза пред БНР Ива Лазарова от Института за развитие на публичната среда.

„Сега очакваме тази кампания да няма толкова голяма сума направена от всички субекти, защото този път те ще са по-малко – 23 субекта участват, но освен малките партии, има и 6 големи субекта, които имат субсидия към този момент“, коментира тя.

„Медийните пакети за изборите на 11 юли са също форма на държавна помощ, но този път за политически партии без субсидия. От протоколите на ЦИК става ясно, че на миналите избори от медийните пакети са се възползвали 27 субекта и те са се възползвали от почти един милион лева“, поясни още Лазарова.

По думите й не е ясно точно за какво са използвани средствата и точно от кои медии, това не е детайлизирано в протоколите на ЦИК. Посочва се само собственика на медията.

„За миналите избори най-много средства е привлякла телевизия „Евроком“, която е традиционно предпочитана от участниците в предишни избори, 18 от участниците са насочили средствата си от медийните пакети към нея, като някои от тях са дали цялата сума само за тази телевизия, следва БНТ, която е привлякла около 200 хиляди лева и тя е има 12 сключени договора“, каза още Лазарова.

Според нея на тези избори през юли ще е интересно да се наблюдават големите дарения към предизборните кампании на политическите субекти от физически лица.

Фрог Нюз

Докладвай

Какво мислиш?

Публикувано от 1DEN.BG

fc9f42f3704b4484a366e664fc7e889b

Унизителните за България снимки на едноличния двуличник с трите мандата на власт

9965a0c24 hristov photo

Проф. Минчо Христов: Трябва да направим всичко необходимо ГЕРБ да не се върне на власт