in

Китай се насочва към западни компании

Пекин е раздразнен от санкциите на ЕС заради ситуацията с правата на човека в Синдзян. Той не само санкционира евродепутатите, но и провежда кампании срещу компании. Първо удари H&M, сега е ред на производителите на спортни стоки.

Шведската модна верига H&M и други чуждестранни компании са подложени на обстрел след налагането на санкции от ЕС срещу Китай. Атаката започна в сряда, когато няколко китайски държавни медии остро критикуваха H&M. Впоследствие спортни марки като Adidas, Nike и New Balance бяха наказани от партиен вестник.

Миналата година H&M обяви, че вече няма да доставя памук от китайския регион Синдзян, след съобщения, че мюсюлманското уйгурско малцинство извършва принудителен труд там.

По това време все още нямаше остра реакция от Китай. Сега това се промени, след като ЕС наложи санкции на Китай за първи път от повече от три десетилетия в понеделник. Те са насочени срещу китайски служители, които са държани отговорни за преследването на уйгурите.

В отговор правителството в Пекин незабавно обяви собствени санкции срещу европейски политици, експерти и институции. H&M беше първата западна компания, подложена на обстрел в сряда. Китайските потребители биха „гласували с крака и бойкотираха непокорни компании“, заяви държавната телевизия CCTV.
Критика също към Adidas и Nike
Държавната информационна агенция Синхуа също се намеси и заплаши, че сътрудничеството ще бъде „безсмислено“, ако няма взаимно уважение. Често споделени призиви за бойкот срещу компанията циркулират в социалните мрежи. Продуктите на H&M вече не можеха да бъдат намерени в няколко големи платформи за онлайн пазаруване.

Партийният вестник „Глобал Таймс“ продължи в четвъртък, обвинявайки производителите на спортни стоки Adidas, Nike и New Balance, наред с други, в „остри коментари“ във връзка със Синцзян. Модните компании Burberry и Zara също бяха споменати отрицателно. Редица китайски звезди прекратиха публично сътрудничеството си със западни корпорации.

Nike, например, също предизвика раздразнение на потребителите на социални медии, като се дистанцира от трудовите лагери в Китай . В подобната на Twitter платформа Weibo Nike пише, че компанията е „загрижена“ за съобщенията за принудителен труд в Синдзян и че няма да използва памук от региона. Тогава популярният китайски актьор Уанг Ибо прекрати договора си като представител на Nike, съобщи агенцията.

В Китай чуждестранните компании са многократно обект на държавните медии в резултат на политическо напрежение. В миналото, например, американската модна верига Gap трябваше да се извини в Китай за това, че показа „дефектна“ карта на Китай без Тайван на тениска. А германският производител на автомобили Daimler се извини на Китай през 2018 г., че използва цитат от Далай Лама в реклама.

От: 1den.bg

Какво мислиш?

Публикувано от 1DEN.BG

Щутгарт е най-скъпият град за наематели

Открити са труповете на майка и дете