Home » Любопитно » От какви витамини се нуждае косата?
От какви витамини се нуждае косата?

От какви витамини се нуждае косата?

Сподели новината

Всеки човек мечтае за красива, подхранена и гъста коса. Таз мечта обаче е постижима посредством редица фактори кат генетична предразположеност, рутинна грижа и начин на живот.

Освен използването на висококачествена козметика според нуждите на косата, е изключително важно да се приемат достатъчно хранителни вещества. Витамините са основна необходимост за косата. Те са ключови за растежа на косата и поддържането на нейното здраве. Витамините подпомагат производството на протеини и други химикали, които са необходими за растежа и структурата на косъма.

Използването на правилния комплект от витамини в диетата и грижите за косата може да подпомогне укрепването, растежа и здравето на косата, като я направи по-силна, блестяща и устойчива на увреждания.

Ето кои са най-добрите витамини за коса:

Витамин A

Много добър и ефективен витамин за коса е витамин А. Той насърчава производството на себум – маслото, което се произвежда от скалпа. По този начин той помага за поддържане на здрава коса, както и за нейния оптимален растеж. В допълнение, витамин А допринася за поддържането на влажността в скалпа и косъма, което е важно за предотвратяване на сухота и чупливост на косата.

Много шампоани, балсами и маски за коса съдържат витамин A или негови производни, като по този начин веществото може да бъде набавено в организма и да се абсорбира от скалпа. За набавянето на витамин А за косата, могат да се консумират храни като моркови, сладки картофи, спанак, кайсии, тиква, яйца, печени червени пиперки, масло от риба и червени меса.

Витамин Е

Изключително добър витамин за коса е витамин Е. Той помага за подобряване на циркулацията към скалпа, като насърчава по-доброто снабдяване на кръв и хранителни вещества до фоликулите на косата. Той проявява силни антиоксидантни свойства, които помагат за защитата на косата от свободните радикали, които могат да я увредят и да доведат до загуба на блясък.

За да се снабдите с витамин Е за здрава и блестяща косата, можете да приемате храни като ядки (особено бадеми и фъстъци), семена (като слънчогледови семена), зеленчуци (като спанак и броколи), риба (особено сьомга и скумрия), зехтин, авокадо и яйца.

Витамин B7

Един от най-добрите витамини за коса е витамин B7, известен още като биотин. Той е необходим за производството на кератин, основният протеин, от който се състои косата. Биотинът също играе ключова роля за ускоряване на растежа на косата. Витаминът помага за укрепването на външния слой на косата, правейки я по-устойчива на увреждания и чупене.

Набавянето на този витамин за укрепването на косата може да се осъществи посредством специализирана козметика с негово съдържание или чрез храни. Консумацията на продукти като яйца, риба, ядки, спанак, авокадо, гъби, ягоди, авокадо, може да набави на организма необходимите нива на витамин B7.

Витамин B5

Този витамин за коса е известен още като пантотенова киселина. Той играе важна роля за здравето на косата поради няколко ключови причини. Първо, пантотеновата киселина подпомага задържането на влага в косата, което прави косата по-хидратирана и мека. Второ, витамин B5 играе важна роля в поддържането на здравословната структура на косъма, което го прави по-устойчив на увреждания и начупване.

За да си набавите този витамин за вашата коса, можете да се снабдите със специализирана козметика. Много шампоани, балсами и маски за коса съдържат пантотенова киселина или нейни производни, които се абсорбират от косата и скалпа, подобрявайки хидратацията и здравето на косата. Освен това, витамин B5 може да се набави от храна като месо (особено пилешко и говеждо), риба, яйца, млечни продукти, гъби, авокадо, броколи и царевица.

Витамин C

Косопадът и загубата на коса може да има различни причини като бременост, смяна на сезоните, хранителни дефицити, хормонален дисбаланс и други. Именно дефицитът на желязо може да бъде основна причина за появата на косопад. В тези случи витамин C оказва много благоприятно влияние, защото подпомага усвояването на желязото от оргзнизма.

Витамин C е ефикасен в борбата срещу свободните радикали, които са честа причина за увреждането на космените фоликули, което от своя страна също допринася за загубата на коса.

Какво мислиш по темата?
Сподели новината

About Цветан Славчев

1ден - 1den.bg съществува от 2016-та година, като се старае да предлага само истината на своите читатели. Чисти новини, такива каквито са, без цензуриране. Освен това се стараем да запазим и мненията на читателите, такива каквито са, реални, неподправени и също без да бъдат цензурирани. Ние държим на прозрачността и истината. Заповядайте прочетете полезна информация и тук: 365novini.com - Водещите новини ; Ko4.bg - С рогата напред ; TRG.bg - Актуални новини от България и света