Home » България » ДБ иска общинари спешно да разследват проблемния ремонт на трасето на трамвай №5
d0b4d0b1 d0b8d181d0bad0b0 d0bed0b1d189d0b8d0bdd0b0d180d0b8 d181d0bfd0b5d188d0bdd0be d0b4d0b0 d180d0b0d0b7d181d0bbd0b5d0b4d0b2d0b0d182 - 1den.BG | Новините днес, обективни и без цензура - ДБ иска общинари спешно да разследват проблемния ремонт на трасето на трамвай №5

ДБ иска общинари спешно да разследват проблемния ремонт на трасето на трамвай №5

Общинският съветник от “Демократична България” Симеон Ставрев поиска от кмета на София Йорданка Фандъкова да свика специална работна група, която да разгледа проблемите с ремонта на трасето на трамвай №5. Причината е очакваната загуба на 12 милиона лева финансиране от ЕС заради провеждането на опорочена обществена поръчка.

Симеон Ставрев, който е и член на транспортната комисия в Столичния общински съвет (СОС), настоява работната група да бъде свикана в най-бърз порядък. Тя трябва също да начертае ясен план как да не бъдат загубени още евросредства, а ремонтът да бъде завършен успешно в неговата цялост.

Ставрев предлага в групата да влязат най-малко двамата заместник кмета по строителство и транспорта и представители на всички политически групи в СОС, включително и независими съветници.

“Да не забравяме, че по подобен начин Столична община загуби част от финансирането за ремонта на улица “Граф Игнатиев”, както и за реконструкцията на зоната около храм-паметника “Александър Невски”, аргументира се съветникът от групата на “Демократична България”.

Съдът вече установи, че градската управа е допуснала твърде неясни критерии на конкурса в частта за организация и за качествено изпълнение на строителството. Втората причина за санкцията е незаконно отстраненият участник в търга обединение “Геострой-Юнайтид Груп-Трансремонтрстрой”. Съдът възприема напълно всички аргументи на управителния орган, който осъществява контрола върху използването на европейското финансиране.

Договорът за реконструкция на релсовия път по бул. “Цар Борис III” е сключен на 18 януари 2021 г. за 40 534 831 лв. без ДДС. Поръчката за ремонта беше възложена на “ВДХ” АД и участъкът от Съдебната палата до пазара на “Красно село” трябваше да бъде пуснат в началото на април.

“Дълго време между спирките “Пирогов”, “Иван Гешов”, “Лагера” и “Хиподрума” не се работеше по неясни причини. Неотдавна Столична община в лицето на инж. Джоргов призна, че ремонтът закъснява и обеща до края на май до приключи първия етап до Красно село”, коментира Симеон Ставрев.

На видео, заснето на 27 април 2022 г., се вижда, че на отделни места по участъка все още не са поставени релсите. Не са монтирани и пилоните за електроснабдяването. Самото поставяне на жиците би трябвало да отнеме най-малко месец, а след това поне още седмица ще е нужно да бъдат направени изпитания.

“Не ми се струва реалистично да бъде спазен срокът 31 май. Има и опасност вторият етап от проекта въобще да не се реализира, което може да доведе до повторна загуба на финансиране”, коментира той.

Настоящата санкция е в размер на 25% от общата сума, която ЕС отпуска за ремонта на трамвайното трасе.

Поставете оценка:

Оценка от 0 гласа.

ВИЖТЕ ПЪЛНАТА И ОРИГИНАЛНАТА СТАТИЯ ТУК

2022-05-03

Твоят коментар Cancel reply

x

Check Also

Костадин Костадинов се закани да трича национални предатели

Лидерът на партия “Възраждане” Костадин Костадинов предупреди във Фейсбук, че ще има физически наказания, когато ...