ЗДРАВЕТО 

Топ 5 пробиотични храни за здрави черва

Микробиомът в нашите черва играе огромна роля не само за храносмилателната функция, но и за всяка една система в организма, включително имунната. Доброто здраве на полезните бактерии в червата означава добро цялостно здраве на нашето тяло. За да подхраним флората на червата ни е добре да наблягаме на някои богати на естествени пробиотици и пребиотици храни. Ето кои са те.

Измити и охладени картофи

Ранните пресни картофи или късните зимни, но измити и охладени картофи са чудесен източник на пробиотици. Те са богати на устойчива скорбяла, която е природен пребиотик. Тя е неразтворим въглехидрат, който действа много добре на чревните бактерии, защото ги подхранва. Този вид нишесте има свойството да повишава чувствителността към инсулин, което помага за намаляване риска от диабет.

Кефир

Кефирът е братовчед на киселото мляко, само че по-мощен от него в пробиотичен смисъл. Богат е на дрожди и полезни бактерии, които помагат на червата да изграждат здрави и жизнени колонии. Според изследване от 2013 година кефирът може дори да окаже благотворно влияние при алергии и стомашно-чревни проблеми.

Зелени банани

Повечето хора избягват зелените банани, защото не са добре узрели. Но те имат своите предимства по отношение на полезните бактерии. Зелените банани са богати на пребиотици и пробиотици. В тях също се съдържат устойчива скорбяла и неразтворими фибри, витамини и минерали.

Кисело зеле

Ферментиралото зеле, както и всички туршии, са изключително богати на полезни бактерии и фибри. Те действат терапевтично на червата, като им помагат да развият устойчиви колонии, подобряващи значително храносмилането и имунната система. Освен това тези бактерии стимулират секрецията на серотонин, хормонът на щастието, което намалява и стреса.

Чесън

Много хора избягват чесъна заради острата и неприятна миризма, но той е фантастичен природен продукт, съчетаващ антибиотични, антимикробни, противогъбични и пробиотични свойства. Суровият чесън е източник и на пребиотици, които правят чудеса със стомашно-чревния тракт.

Споделете или харесайте в социалните мрежи:

ДРУГИ ПУБЛИКАЦИИ